Amb una metodologia pròpia en constant desenvolupament, amb el ferm propòsit de donar un servei integral i de cobrir totes les necessitats relacionades amb la gestió, la formació i la docència dins el pàdel, els integrants d'un equip que atresora més de 20 anys d'experiència s'estan consolidant com una referència en el sector per la seva capacitat per oferir solucions diferents i de gran qualitat.

Pàdel World Press .- Avui en dia, no hi ha cap dubte que el pàdel és un sector en ple creixement. Encara que a menor ritme, el nombre de practicants no para d'augmentar, cada vegada hi ha més clubs, més marques, més botigues i, com no, més acadèmies de formació. A poc a poc, el mercat està començant a madurar i les empreses es van professionalitzant.

Si ens parem a fer una anàlisi dels 'Factors que afectaven al Passat a l'Ensenyament del Pàdel', veiem com des M3 ens presenten una completa anàlisi sobre les causes que influïen en la manca de rendiment i de professionalització de les escoles i, per tant dels clubs.

Així, afirmen que fins fa pocs anys, i en el cas de les Escoles:

- Hi havia molt poca oferta davant la creixent demanda. Per la seva banda, els tècnics vivien en una situació de confort, amb una feina segura causa de la falta de competència. Pel que fa a la formació, la manca de continguts i de cursos específics per a pàdel donava molt poques opcions de millora als monitors i, si a això se li unia el desconeixement i la poca exigència per part de client, no és d'estranyar que es generés un marc caracteritzat per la manca d'una base sòlida, la necessitat per sortir del pas i la presa de decisions a curt termini.

- Amb molt poques fonts de què nodrir-se, el més normal era que es produís un descobriment desordenat de la professió i l'inevitable estancament professional. La gairebé inexistent especialització així com l'alta rotació de personal va donar lloc a un fenomen definit per M3 com 'El Dia de la Marmota'. És a dir, cada dia es tornava a començar repetint els problemes cop i un altre.

¿I en què redundava tot això? En un descontrol sobre l'escola, en l'emissió de missatges no uniformes i en la creació d'estructures molt poc sòlides i fiables.

Per fortuna, d'un temps ençà la situació ha començat a canviar i això s'ha degut, especialment, al creixement de l'oferta. Amb un client més madur, les escoles necessiten adaptar-se a les noves situacions i trobar fórmules per atraure un usuari que cada vegada té més opcions entre les que escollir. Fer el mateix de sempre ja no n'hi ha prou. Es han d'oferir més productes, es fa gairebé obligatori trobar un segell que t'identifiqui i et faci diferent ... Com sol dir-se: la creativitat al poder.

Quines són les tendències actuals? Si ens referim al 'Combo Escola-Productes', des M3 asseguren que la prioritat és consolidar les hores punta habituals en cada club, eixamplant aquestes en les seves zona 'Semi-Vall' i 'Semi-Punta' en primer lloc i, a continuació , buscant alternatives per generar noves hores punta. Per aconseguir-ho, caldria fer una avaluació del comportament dels clients així com de les necessitats geoposicionales pròpies que actuen sobre el club ... D'aquesta manera es podrien idear noves fórmules que permetin atraure nous clients.

¿El secret per aconseguir-ho? Molt senzill però molt complicat: Un equip ben definit, amb tècnics preparats i qualificats juntament amb un personal motivat. La planificació del treball és fonamental i, en aquest sentit, és imprescindible comptar amb un organigrama clar i amb una filosofia en la qual s'inclogui un pla de carrera amb formació contínua.

Quina seria l'aposta que haurien de fer les Escoles? En paraules dels responsables de M3, tot hauria de començar pel desenvolupament de productes interessants i efectius, seguit per una programació d'activitats. Al seu torn, s'hauria d'elaborar una graella de planificació de cada escola, sempre atenent a les seves necessitats. La generació d'activitats ja no és suficient i ara s'han de crear productes, cada activitat ha de tenir un objectiu, una planificació, una periodicitat, una regularitat, un target, etc. En definitiva, el client ha de sentir que en el seu club trobarà un grup de professionals motivats, que podran aconsellar una infinitat d'activitats habituals, puntuals i d'oci i esport suficients com per no voler buscar altres alternatives.

El missatge comú i el coneixement total de les diferents àrees del club és 'VITAL' per a l'èxit. Les estructures clàssiques no serveixen i els clubs necessiten equips profunds, transversals i un camí ben definit, senzill i motivador. Això vol dir que l'Escola hauria de ser l'Àrea de Nexe i vertebradora, 'Cola' entre les diferents àrees i el client.

Com hauria d'organitzar l'Escola? En primer lloc, caldria establir criteris d'ensenyament per mòduls segons nivells. D'altra banda és fonamental que totes les sessions estiguin organitzades i que se segueixi una mateixa metodologia i criteris. Gràcies als moderns mètodes de control, es pot realitzar una completa avaluació i oferir un sistema d'informe als alumnes.

Per la seva ampli coneixement, pels seus anys d'experiència i per la gran preparació de tots els integrants del seu equip de professionals, no és d'estranyar que el Programa de Formació i Certificació de M3 estigui tenint tan bona acollida allà per on passa.

El valor de M3

* Pots seguir tota l'actualitat del món del pàdel en els nostres perfils de Facebook y Twitter així com subscriure't a la nostra Newsletter diària de notícies.