Nascuda del si de l'Associació Espanyola de Fabricants i Distribuïdors d'Articles Esportius (Afydad), aquesta nova institució va celebrar la seva primera reunió en el marc de la Fira Pàdel Pro Show.

Pàdel World Press .- Tal com hem pogut saber, a la mateixa van acudir un total de 40 persones en representació de marques, fabricants, distribuïdors i instal·ladors de la indústria del pàdel. Des de l'organització, van assegurar que la convocatòria va ser un èxit rotund.

Jesús Ballvé, President de la Comissió i Gerent de NOX, va destacar: "Ens ha sorprès molt gratament la resposta que ha obtingut la reunió, comptant amb la presència de pràcticament el 100% de les empreses que havien confirmat la seva presència i, fins i tot, de altres companyies que han assistit pel seu compte. Estem molt satisfets perquè es demostra l'interès que havíem despertat així com les ganes que hi ha al sector de posar ordre i fer créixer el mercat espanyol del pàdel ".

Durant una reunió que va tenir una durada aproximada de 90 minuts, es van tractar nombrosos temes. Entre ells, el més important va ser el donar a conèixer la Comissió i els seus objectius i, tal com va confessar el propi Ballvé: "Això és una cosa que hem complert".

Al seu torn, un altre dels punts més esperats va ser el de la internacionalització d'aquest esport, un assumpte en el qual es va acabar mostrant una gran unanimitat de criteris entre els assistents. "Els professionals assistents han expressat la seva urgència per actuar i per fer-ho ja, abans que sigui més tard".

Per la seva banda, Glòria Perarnau, Gerent de Afydad, ha afirmat que: "Durant la reunió s'ha valorat la possibilitat d'aprofitar les sinergies que ofereixen Afydad i l'Institut de Comerç Exterior (Icex) per organitzar accions. Serà interessant fixar uns països 'objectiu' concrets en què centrar l'aposta d'internacionalització. Això sí, hem percebut, per part d'empreses de caràcter internacional, un menor entusiasme i interès per aquest punt ja que no és la prioritat de les seves companyies ".

Posar ordre a casa

El punt àlgid, i el que més debat va suscitar, va ser el que va fer referència a la necessitat de regular tots els assumptes referents al mercat nacional. Encara que no era un dels temes destacats de l'ordre del dia, dit assumpte va sorgir per petició d'alguns dels professionals assistents, que van mostrar preocupació per aquest aspecte.

Mentre que en el cas de la internacionalització es va produir un consens gairebé general, en aquest últim cas es van veure postures molt dispars i diferents. Perarnau va manifestar: "Ens hem trobat amb que pràcticament la meitat dels assistents estava a favor de treballar en pro d'ordenar el mercat nacional de manera paral·lela a la internacionalització i que, l'altra meitat, opinava que amb l'impuls del mercat exterior, el mercat nacional s'acabaria ordenant sol ".

Malgrat les opinions oposades, Jesús Ballvé va assegurar que: "Es tracta del tema sobre el qual més empreses han expressat la seva intenció de participar. S'ha acabat acordant la creació d'una Comissió de Treball el seu comès serà fixar unes normes bàsiques, unes directrius de bon comportament, a partir de les quals es creurà un Segell de Qualitat amb el qual s'identificarà a les marques que actuïn sota els paràmetres establerts ".

Els propers objectius

L'establiment de Comissions de Treball sobre la internacionalització i l'ordenació del mercat nacional seran: "Un dels primers objectius que ens marcarem en les properes setmanes. Ho farem un cop tinguem identificats els professionals i companyies que donen suport a la organització i que estiguin disposats a col·laborar-hi ".

Per acabar, Glòria Perarnau va afegir que: "En aquesta reunió es tractava d'establir un punt de partida per conèixer les postures dels diferents professionals, que ens han demanat que actuem amb celeritat. La nostra intenció és emetre en els pròxims dies un comunicat als assistents en què demanarem el seu compromís de manera formal, per poder començar a treballar en un termini estimat de quinze dies ".

Dos grans absents: Varlion i Wilson

La reunió va comptar amb la participació de les principals marques del sector, així com d'empreses d'instal·lacions i equipaments, encara que, això sí, hi va haver alguna absència destacada.

Les empreses que van assistir a la primera reunió de la Comissió Espanyola de la Indústria del Pàdel van ser:

- All For Pàdel.

- Asics.

- Babolat.

- Bullpadel.

- Drop Shot.

- Dunlop.

- ENEBE Sport.

- Head.

- K-Swiss.

- Mystica.

- NOX.

- Prince.

- SANE.

- Star Vie.

- Vairo.

- Vision.

- Víbor-A.

I les empreses d'instal·lacions i equipaments:

- Agorasport.

- Icomet Internacional.

- Mondo Ibèrica.

- Padel10.

- Xarxa Sport.

* Pots seguir tota l'actualitat del món del pàdel en els nostres perfils de Facebook y Twitter així com subscriure't a la nostra Newsletter diària de notícies.

compartir
article anteriorDades i estadístiques sobre el creixement i desenvolupament del pàdel
article següentUna gran promesa femenina, segona aposta de Winball
Pàdel World Press és un periòdic en línia dedicat al món del pàdel que, durant 24 hores al dia, s'encarregarà d'oferir l'última hora del segon esport més practicat a Espanya. Notícies, entrevistes, reportatges, anàlisi ... Tots els aficionats podran gaudir del pàdel des d'un nou punt de vista, sempre sota la serietat, el rigor periodístic i els coneixements d'un equip amb més d'una dècada d'experiència en el món del pàdel.