Durant la disputa de l'Estrella Damm Màsters Finals vam poder assistir a la presentació de les principals novetats i avenços de la col·lecció de pales preparada per HEAD per 2016. Després de la mateixa, vam poder parlar amb Ricky Fernández, Category Manager de la prestigiosa firma, qui ens va explicar més en detall com havia estat el llarg procés de dos anys de treball per trobar el producte desitjat.

Pàdel World Press .- Va arribar a HEAD l'any 2007 i, des d'aleshores, ha col·laborat d'una manera molt estreta en la creació i desenvolupament de les últimes 8 col·leccions de pàdel d'una marca que porta més d'una dècada apostant per aquest meravellós esport.

Analític i molt minuciós, des del seu lloc ha pogut estudiar i comprendre cada millora, cada novetat, cada petit detall que ha servit perquè la marca no hagi deixat de superar-se temporada rere temporada.

Molt il·lusionat amb el resultat final de la nova col·lecció, ens va explicar: "Si l'èxit de 2015 va ser el grafè, en aquesta ocasió hem anat un pas més enllà i hem arribat a la següent generació d'aquest material: el GrapheneXT o el Grafeno Part II ".

Parlant del grafè, com ha estat l'acceptació per part del públic d'aquestes noves tecnologies i què us han comentat els usuaris i clients sobre les pales de 2015?

La veritat és que, a la fi, el millor termòmetre són les vendes. Les pales HEAD porten molt temps en el mercat però aquest any hem notat una transformació. Per posar un exemple, a la pala de Bela hem sentit un canvi molt significatiu en la part comercial, amb moltes vendes. El model Tornado porta des de 2008 en el mercat i, fins ara, havia tingut unes vendes molt semblants. No obstant això, aquest any hem tingut un creixement molt important tal com ho demostra el fet que ens quedéssim sense estoc a l'octubre. No vam haver de fer liquidacions però, d'altra banda, no queda la certesa que podríem haver venut moltes més durant la resta de l'any, jajaja ... Ens vam quedar amb la lectura positiva perquè tot el que estava previst en els pressupostos per vendre en sis mesos o així ho hem venut abans d'hora, pel que hem complert pressupostos i hem sentit que l'acceptació ha estat molt bona. Com et dic, el termòmetre són les vendes a l'consumidor i s'ha venut tot molt bé. Només puc dir-te que estem encantats amb aquesta etapa 'Tornado-Grafeno'.

Compteu amb un veritable equipàs ... Quina és la implicació dels vostres jugadors en el procés de fabricació de les pales?

Hi han participat molt des del principi, aportant les seves sensacions i altres ... No obstant això, no podem oblidar que la pala és comercial i, per tant, va destinada a un jugador de club ... No tothom té el braç de Bela, ni la potència d'Alejandra, ni el toc d'Eli o Sanyo. Una cosa és quan la pala la toca el jugador i una altra quan ho fa l'amateur. Cal tractar d'equilibrar les dues coses. Els nostres professionals ens ajuden amb els seus coneixements, amb les seves sensacions i de vegades et sorprenen perquè hi ha jugadors que perceben unes diferències mínimes en la pala, altres als quals els dónes qualsevol cosa i juguen perfecte ... Així que bo, depèn de quin jugador ens ajuda més o menys però tots participen en el procés, ens donen les seves opinions i ens ajuden molt. Tant les 'estrelles' del nostre equip com els jugadors que estan una mica per sota participen en els processos i ens ajuden a treure el producte adequat

Quin és el jugador més exigent a l'hora de configurar el seu pala?

Cap, tots són molt seriosos a l'hora de treballar. Els quatre, a més de bones persones, aconsegueixen fer que treballar amb ells sigui una delícia. No hi ha cap problema; participen, quan hi ha una cosa negativa t'ho diuen, el millores ... No hi ha cap de qui es pugui dir que és un 'pesat i no puc amb ell' ... Ens ajuden molt i, com dic, són bons a la pista i bons fora, actitud sempre positiva ... Bela, Alejandra, Eli, Sanyo, Gonzalo Rubio més tots els jugadors que tenim en les diferents lligues regionals, entrenadors, etc, participen en el procés i les seves crítiques són constructives sempre ... de moment, els resultats van bé.

Quantes hores heu invertit en el desenvolupament de la nova col·lecció?

Ara no sabria dir-te. Portem gairebé dos anys en el desenvolupament, gairebé dos anys des del primer motlle i prototip. Tenim un equip molt gran pel que, com et pots imaginar, dos anys donen per a molt. En aquest projecte hem treballat tant la gent del Departament d'I + D d'Àustria, compost per moltes persones, com els responsables de materials, producció, jugadors, màrqueting ... Han estat nombroses les persones implicades i moltíssimes les hores invertides.

En la col·lecció es nota un gran desenvolupament ... Quins diries que són els seus principals característiques?

Les nostres pales van amb dos tipus de jugadors ... Un més de control, al que li agrada col·locar la pilota en una cantonada, li agrada la precisió, per als quals hem desenvolupat la línia Alpha. Aquestes pales estan dissenyades per a un jugador que, per posar un paral·lelisme, coincideixen amb l'estil d'Eli o Sanyo, molt tècnics, molt de precisió i de control. Després hi ha l'altre tipus, que és el d'aquells jugadors que busquen la potència i trencar la bola, com Alejandra o com Bela. Per a ells es va crear la línia Delta. En HEAD hem intentat identificar aquests dos tipus de jugadors i, a partir d'aquí, elaborar dos motlles completament diferents i adaptats a cada un d'ells. Dins de cada sèrie tenim 3 nivells, tant en preu com de pala ... La Gamma Pro, tant en Alpha com Delta, que serien les pales de Sanyo i Bela; les Motion, una miqueta més lleugera per Alejandra i per Eli, i la Gamma Elite, més econòmica, més fàcil de jugar, més còmoda per al amateur que vol una pala semblant a la de Bela o de Sanyo però que no té el seu braç ... tres nivells de producte per a tres nivells de joc per a dos tipus de jugador

A poc a poc, cada vegada és més freqüent veure pales HEAD per les pistes ... Com ha estat aquest procés per implantar la marca?

Tenim l'avantatge que ja som una marca coneguda. A nivell de distribució estem en moltes grans comptes, en botigues petites o mitjanes, que ens coneixen ja sigui de l'esquí, fins i tot del submarinisme, de la piscina o del tennis. Comptem amb una cartera de clients molt alta, amb la qual cosa tenim distribució a tot Espanya i en tot tipus de botigues. Això t'ajuda tenir una marca reconeguda ja que no calgui explicar molt a una botiga perquè sàpiga el que és HEAD ... A partir d'aquí, la nostra missió consisteix a convèncer-lo que el producte de pàdel és igual de bo que el de tennis o el d'esquí. En aquest punt és molt important la feina de jugadors del Circuit World Pàdel Tour, la promoció, el màrqueting, totes les accions de tests que permeten que el consumidor conegui la pala i aneu a la botiga a comprar-la ... Perquè una pala surti de la botiga hi ha molta feina darrere de comunicació, premsa, mitjans, publicitat, màrqueting, etc ...

Com dius, treballar amb HEAD és un avantatge però també és una gran responsabilitat ja que portes el pes d'una gran marca. En aquest sentit, quin és la filosofia que defensa HEAD?

Des de sempre, HEAD ha estat una marca molt basada en la tecnologia. Tenim un equip de R + D molt fort per a tot tipus d'esports i hi ha molta feina en desenvolupament de productes, tecnologies, materials i altres. Estem molt vinculats amb la qualitat i, per això, quan un producte surt de la nostra fàbrica és perquè ha superat uns controls de qualitat molt forts i estrictes. El més mínim error en cosmètica, material o el que sigui és inacceptable, això no surt de la fàbrica. No arriba al mercat res que no estigui al 100% o més. Al costat de la tecnologia i la qualitat, altres dels pilars de la nostra filosofia són els atletes. Ells són el que et donen la credibilitat que el producte, a més de ser bonic i tenir un seguit de tecnologies, etc, també funciona. Per això contem amb Djokovic, Xarapova o Murray en el món del tennis i, en el pàdel, tenim a 4 jugadors que estan al Top 5. Aquesta és la millor garantia que el producte després té unes bones prestacions a la pista.

A més de la pala, un altre dels vostres punts forts és la pilota. Bola oficial del Circuit WPT, cada vegada teniu més quota de mercat ...

La pilota va ser creada fa ja molts anys. Recordo que el 2011 vam fer el primer test. Vam agafar als nostres jugadors i van ser ells els que van decidir després de realitzar nombroses proves 'a cegues'. Després de provar-les molt, ens van dir quin model era el que més els agradava i amb aquesta arribem a l'Circuit World Pàdel Tour. A consumidor, que és qui compra la pilota, també li va encantar. Primer perquè porta el logo WPT, que és un extra, i després perquè és una pilota que a nivell de jugabilitat és ràpida, còmoda, sense oblidar-nos de la seva durabilitat. A nivell professional els és igual perquè fan servir boles noves cada 9 jocs. Pel que fa a l'amateur, que paga de la seva butxaca cada vegada que vol jugar a el pàdel, és cert que en un primer moment va poder comprar la nostra bola per tenir el logo de World Pàdel Tour però, a la llarga, el que els va conquistar va ser comprovar que els duraven el doble de temps que les pilotes amb les que jugaven amb anterioritat. Aquest va ser l'argument que ens va servir per convèncer-los que ens seguissin comprant. Les vendes no han parat de créixer i hem tingut diverses trencaments d'estoc. De vegades no pots preveure un èxit tan gran.

I m'imagino que estareu ja treballant en noves propostes ... Què podem esperar d'HEAD de cara a l'any que ve?

En la presentació que vam realitzar a l'Estrella Damm Màsters Finals comptem amb la presència de moltes persones que treballen a l'Oficina Central, tant de la part de desenvolupament de producte com de màrqueting, que ja estan treballant en la següent col·lecció ... ¡¡A veure què traiem !! Només puc dir-te que les idees ja estan al forn, cuinant. Estem veient en què treballarem perquè volem fer un salt de qualitat. El pas que hem donat amb aquesta col·lecció ha estat molt gran així que el següent haurà d'estar a l'alçada.

I això, com es supera?

Bé, a Àustria són molt bons per la qual cosa cal fer-los treballar. Cal donar-los idees i que a partir d'aquí ells facin el que millor saben fer. Nosaltres veiem les necessitats que hi ha al mercat, el que li agrada o el que demana la gent. En aquest cas, nosaltres vam detectar les demandes i ells troben les solucions.

Com animaríeu a aquests aficionats que encara no us coneixen a que provin les pales i els productes de HEAD?

Doncs ara, just de cara al llançament de la nova col·lecció al gener, farem una acció molt fort en pales de test. Totes les unitats que no porten la cosmètica de vendes sinó que presenta una G de grapheno són per prova. En total, unes 600 pales es repartiran per tot Espanya, per la qual cosa és segur que qualsevol consumidor tindrà prop un club o una botiga que disposi d'aquestes pales de test. Al seu torn, vam realitzar un circuit, El HEAD grafè Tour, en què els aficionats poden anar provant les nostres pales i, a partir d'aquí, si els agraden les sensacions ... Doncs directes a la botiga !!

* Pots seguir tota l'actualitat del món del pàdel en els nostres perfils de Facebook y Twitter així com subscriure't a la nostra Butlletí diària de notícies.

Ricky Fernández, Category Manager de HEAD, ens parla sobre la Col·lecció 2016 de pales

* Pots seguir tota l'actualitat del món del pàdel en els nostres perfils de Facebook y Twitter així com subscriure't a la nostra Newsletter diària de notícies.