Era el 26 de febrer de 2012 quan, per primera vegada, sentim parlar de Winball. Es presentava com una empresa innovadora, compromesa amb el medi ambient i amb un concepte innovador: el reciclatge i la reutilització de les pilotes de pàdel i de tennis.
Ara, dos anys després, el seu nom ja és tota una referència en el nostre esport i són pocs els tornejos, les empreses, els particulars i els amants en general del món del pàdel que no han provat el seu servei de personalització de boles.
Diego Fernández, el principal impulsor d'un projecte cada cop més consagrat i consolidat, ens explica en aquesta entrevista com van ser els durs inicis, la gran alegria que ha suposat anar veient la bona acollida per part del públic i els principals reptes de cara al futur ... 'No te la perdis !!
Cada vegada més consolidats en el mercat i considerats com un nom de referència, m'agradaria saber sorgir a idea d'apostar pel projecte de Winball.
Doncs molt senzill. Ens vam adonar que era una realitat cada vegada més jugadors i jugadors de tennis i pàdel es queixaven de la poca durada de les pilotes i, davant d'aquesta situació, ens vam decidir a buscar una solució. Comencem un camí d'investigació i desenvolupament d'una indústria nova que no existia a Europa i, al mateix temps, ens vam decidir a dotar-la de disseny, originalitat i, sobretot, d'innovació. És en aquest últim punt en el que crec que s'ha fet un gran esforç per aconseguir que comptem amb un producte diferent i especial, com és el de la personalització de pilotes de pàdel i tennis amb el logotip que el client desitgi.
Després de tot aquest temps, com valoraries l'acceptació que ha tingut el vostre producte?
Estem molt contents. Cada vegada és major el nombre de clients que ens van coneixent i així ho demostra el fet que estem creixent a un gran ritme. Tants clubs, empreses com particulars sol·liciten els nostres serveis de reciclatge i personalització de boles. D'una banda, els clubs estan aconseguint més imatge corporativa i presència a les pistes, alhora que poden aconseguir millors patrocinadors per posar els seus logos en les boles i personalitzar els pots. Per l'altre costat, les empreses han aconseguit un nou suport de comunicació i patrocini més directe i potser més eficaç. En el cas dels particulars, és una sensació màgica la de poder fer realitat tants somnis i moments únics ... No et pots fer una idea del que significa per a nosaltres que els clients ens enviïn fotos del moment de lliurar el regal de les boles noves personalitzades ... És una experiència magnífica col·laborar de tu a tu amb els clients i dissenyar amb molta cura cada logo perquè sigui perfecte.
Com es pren la decisió d'animar-se a emprendre en uns temps tan complicats com els actuals?
Amb molta il·lusió i molta fe en un projecte en el qual sentim un gran suport de tot el món. Des d'aquí volem donar les gràcies a tots els que ens han enviat e-mails de suport, agraïment i felicitacions.
Heu complert els objectius marcats?
Crec que hi ha tants somnis per realitzar a tants clients que tant de bo mai aconseguim els nostres objectius ... El que pretenem és que sempre estiguem tan il·lusionats com ho estem avui dia. Vull valorar l'enorme esforç que els nostres distribuïdors fan cada dia. Des d'aquí, serveixin aquestes lletres per agrair-los la seva feina i dedicació. 'Que grans són !!
Quants punts de venda teniu i en totes les comunitats autònomes esteu presents?
En l'actualitat ja estem a tot Espanya, inclosos Canàries i Balears. A través dels nostres distribuïdors, qualsevol client pot accedir a les seves comandes amb facilitat i, molt aviat, també podrà fer-se de manera directa des de la nostra web. Estem preparant un nou projecte pel fet que són moltes les persones que volen col·laborar amb nosaltres i anem a donar-li l'opció de treballar a tots, ja que es van a poder convertir en ambaixadors oficials de Winball Sport, treballar en l'esport que més els agrada i, a sobre, guanyar diners amb això.
Per a aquell que encara no ho conegui, ¿quines són les principals qualitats i beneficis del vostre producte?
Doncs per començar, tots els usuaris poden comprar, des 23 euros, 3 pots de boles noves de pàdel de qualitat, amb el logotip o logotips que triï, amb el color que desitgi, sense mínims de compra i amb personalització de pot, clixé, vectorització del logo, ports i IVA inclòs. Com ECIA aquell, "TO Pagao" ... A més, quan aquestes boles o les d'altres marques estiguin sense pressió i ja no es facin servir, les reciclem i represurizamos de nou, per només 1 € amb tot inclòs. Amb això ens referim a port de recollida, port de lliurament, IVA, tot ... I en pot pressuritzat de nou.
Per a quin tipus de públic estaria especialment recomanat?
Per la varietat de serveis, per descomptat que cap tipus de client es quedaria fora del que oferim. Anem des de grans clubs fins aquell usuari que vol només 3 pots. Com ja et vaig comentar, els clubs es corporativizan i aconsegueixen més i millors patrocinadors, pel que estalvien diners. Les empreses també es fan més visibles en els clubs i tornejos perquè la seva imatge està en les mans dels clients quan juguen. Qualsevol usuari pot comprar 3 pots, o els que desitgi, amb un preu sempre de mercat ... 'I se l'emporten a casa !!
Quin és el vostre producte o servei estrella?
Doncs et diria que la personalització genera moments de felicitat mentre que el reciclatge dóna un benefici social i econòmic ... La veritat és que no sabríem dir-te quin ens agrada més.
Quines són les principals empreses o cares conegudes que han apostat per Winball?
Empreses com Vodafone, Movistar, BMW, El Corte Inglés, Porsche, grans farmacèutiques, Ràdio Marca ... També grans clubs i, sobretot, grans usuaris desconeguts pels diaris però que, potser, són més importants per a nosaltres.
De cara a aquest 2014, podem esperar alguna sorpresa per la vostra part?
Sí. Tant de bo aviat puguem ensenyar alguna cosa que està sent molt demandat per molts clients. Us imagineu poder personalitzar l'arc de Sant Martí en una pilota amb tot els seus colors o el logotip desitjat a multicolor? Doncs estigueu molt atents a les nostres xarxes socials perquè va ser increïble.
Què esperes del futur del pàdel?
Més professionalitat en els clubs i particulars. Cal oferir serveis diferents i innovadors i penso que hi ha opcions molt bones que, a poc a poc, s'estan introduint ... Cal formar els usuaris però no només en com donar-li a la pala sinó, també, en com entrenar la nostra ment per no fallar i ser molt forts a nivell psicològic. També hem de crear una gran família dins de cada club, associació o penya de pàdel. Considero fonamental que els patrocinadors, premsa escrita, TV i ràdio cada vegada fiquin més falques del nostre esport perquè penso que hi ha una realitat inqüestionable ... Totes les nits, a cada ciutat o poble, l'esport que més usuaris mou és el pàdel i això es de notar. Ni el futbol, ni el tennis, natació, bàsquet, etc, mou tantes persones i el millor és que són tant dones com homes, nens, nenes i grans. Ja no som un esport en auge; som una realitat d'esport que es consolida cada dia més.
Quin missatge t'agradaria transmetre als aficionats a aquest esport?
Doncs molt senzill, que continuïn divertint cada dia, que s'entrenin molt dur i, sobretot, que arribin a treure-x3 ... jejeje.
* Pots seguir tota l'actualitat del món del pàdel en els nostres perfils de Facebook y Twitter així com subscriure't a la nostra Newsletter diària de notícies.