Club de referència a Biscaia, i situat en una localitat en la qual la passió pel pàdel no para de créixer, les seves completes instal·lacions, la seva ferma i decidida aposta per la màxima qualitat així com el compromís amb els seus clients s'han convertit en els seus principals senyes d'identitat.

Pàdel World Press .- Un dels seus màxims responsables és Manuel Ozamiz, una persona per a la qual el pàdel és una veritable passió i que, per això, no va dubtar a centrar tots els seus esforços a aconseguir posar a l'abast dels aficionats alguna cosa més que un simple club.

No et perdis aquesta entrevista, en la qual podrem com van ser els orígens d'aquesta aventura, quina ha estat l'evolució de Pàdel Indoor Center des que va donar els seus primers passos i quins són els reptes de cara al futur.

Club de referència per als aficionats al pàdel a Biscaia, com va sorgir la idea de posar en marxa aquest projecte?

En primer lloc, agrair-te pel comentari de 'Club de Referència a Biscaia'. Va ser a principis de l'any 2010 quan vam veure que hi havia una oportunitat en el mercat de l'pàdel biscaí. Fins que vam arribar, només hi havia 36 pistes repartides en 4 clubs de pàdel per cobrir una gran població. Es donava el cas que, a més, per a poder jugar i que et organitzessin partits en aquests clubs necessitaves ser soci, pagar una quota mensual i després tornar a pagar cada vegada que jugaves ... Si no eres soci, havies de pagar quantitat de diners molt elevada per jugar.

Ens vam adonar que el mercat biscaí tenia un sistema totalment diferent a la resta i, per això, ens plantem la següent pregunta: Per què cobrar als clients per organitzar un partit? D'aquí va sorgir la idea de crear un club obert a tothom, en què tots tinguessin cabuda: els nens, adults, els bons, els dolents, etc. Ens orientem cap al client de manera que poguéssim facilitar-li la vida i que només es tingués de preocupar per arribar a l'hora prevista, ja que nosaltres ens ocupàvem de tancar-li el partit amb gent del seu nivell i l'hi notificábamos als quatre jugadors. Això només era possible tenint a la gent anivellada. Anivellem de manera gratuïta a tots els jugadors que s'apunten al nostre club i, de les 8.600 persones que han passat pel nostre club, tenim anivellades a més de 5.000.

Per poder oferir aquest servei i no tornar-nos bojos, només ho podíem fer amb un bon sistema de reserva que fos fàcil, intuïtiu i que cobrís tots els punts importants d'un club. Va ser en aquest moment on, després d'estudiar el mercat de sistemes de reserves, vam comprovar que PadelClick era la nostra solució als problemes.

Quina és la filosofia, quins són els valors fonamentals que es transmeten des de Pàdel Indoor Center?

Són tres principalment:

a) Paga pel que jugues, sense quotes sense matricules.

b) El client és el primer. Estem orientats a client i, per a nosaltres, tots són iguals. No hi ha clients de 1ª i 2ª com sol passa en altres clubs, amb independència de la disciplina esportiva de la que parlem. Pensa que no tenim una quota de soci obligatòria que el vinculi al nostre club ... Si no juga, no paga i punt. És per això pel que hem d'estar més orientats cap a ells, cerrándoles partits, etc. És cert que hi haurà algun dins dels 500 clients que passen diàriament pel club que no comparteixin aquesta idea i pensin que no ho fem. Però el que ha d'entendre aquest client és que no és únic i que hi ha molts altres als quals ens devem. A causa de el creixement que hem tingut (passem de 8 a 22 pistes en tan sols 3 anys), hem hagut d'anar posant normes per a la bona convivència de TOTS els clients ... Com és lògic, hi haurà hagut alguns que no les comparteixin.

c) Innovació: Tant en producte, formes de pagament, activitats etc.

Quina valoració es podria fer dels resultats obtinguts des que el club va obrir les seves portes? Us esperàveu aconseguir tanta repercussió i popularitat?

Ni de bon tros. Era una cosa que no imaginàvem quan vam obrir les nostres portes ara fa 5 anys. Teníem 8 pistes i ni ens havíem plantejat créixer a 22. No hi havia res així projectat.

Segur que hi ha milers però, si haguessis de triar, quin serà aquest record que mai podràs oblidar de tot el viscut en Padel Indoor Center?

Ho sentim, però no et podré dir únicament un ... Hi ha dues tot i que han estat similars. Es tracten de dos atacs a cor que van patir dos clients i després del bon fer de clients i empleats de el club vam aconseguir treure'ls endavant quedant-se tot en un ensurt. Vull aprofitar aquesta entrevista a recomanar als clubs que, encara que no sigui necessari, destinin una part del seu pressupost a un desfibril·lador ja que pot salvar vides. Nosaltres, després del primer ensurt, vam prendre la decisió de posar-lo al club i va ser de gran ajuda en el segon cas.

Regió en la qual la passió pel pàdel no para de créixer, amb aficionats molt exigents, podries descriure'ns breument què poden trobar els usuaris que us visitin per primera vegada?

El club indoor més gran de Biscaia ... Innovador, obert i dinàmic, en el qual vam organitzar partits per a tots els nivells des del nivell 0 que mai ha tocat una pala fins partits de nivell 5. Organitzem al voltant de 45 partits a el dia, per la qual que és molt difícil que algú es pugui quedar sense jugar. Crec que som el club de el món amb més partits organitzats.

Amb 22 pistes de pàdel i moltes altres instal·lacions ... És important per a vosaltres comptar amb l'ajuda d' PadelClick?

Doncs a més del que ja comentat a el principi d'aquesta entrevista, també apostem per PadelClick per diferenciar-nos de la competència. La integració d'internet en el món de l'pàdel ens ha permès que la gent pugui reservar des de casa i des de l'oficina, a qualsevol hora, una pista sense necessitat de trucar a el club ... També poden apuntar-se a un partit 'Em A punt' des de la seva casa / reunió. etc. Des de la seva 'Àrea de Client' pot consultar tot el que passa al club pel que fa cursos, activitats notícies, etc ....

En què heu notat que us facilita el vostre dia a dia l'ús de PadelClick? Per què l'hi recomanaries a altres usuaris?

La veritat és que el nostre club sense un sistema com Padelclick no seria possible. Ens ajuda en tots els aspectes però no només a nosaltres, també als clients. Per exemple, a ells els permet des de veure la disponibilitat de partits des de l'App o des del mail que mana el sistema a poder llogar una pista al seu telèfon, consultar les notícies, el seu saldo en el bo, l'històric de partits, posició en el rànquing, etc. A nosaltres, ens ajuda des del més simple, que pot ser llogar una pista de pàdel, fins a analitzar el comportament dels nostres clients a través dels més de 50 informes que genera.

Des de l'any passat, també ens ha ajudat, i molt, l'aliança amb dues empreses líders del sector, com són M3 Sports & Coaching i PadelClick. Ha estat un canvi per a la docència de l'pàdel. El mateix monitor, a través d'un dispositiu, pot passar llista a classe, consultar la planificació de la mateixa ... D'aquesta manera, es genera un informe d'assistència fonamental per a la Direcció de l'Escola.

Ple de vida i activitat, quins són els vostres nivells reals d'ocupació?

Estem molt satisfets amb l'ocupació que tenim. No pot ser d'una altra manera quan, tot i comptar amb 22 pistes, segueix sent difícil aconseguir pista en l'horari punta, d'19: 00 a 22: 30, si no has fet una reserva amb antelació. El nostre repte és seguir creixent en les anomenada 'hores vall, en les que encara tenim una possibilitat de creixement del 35%.

Obligats a reinventaros, quants productes nous soleu proposar als vostres clients al llarg de l'any? Quins són els que millor funcionen?

En l'actualitat, en un moment en què hi ha tanta competència, l'única forma de fidelitzar i conquistar als aficionats és generar un bon producte que et permeti diferenciar-te de la resta ja que les pistes són pràcticament iguals ... No queda una altra que oferir nou productes constantment. Un exemple és un producte que vam llançar fa ja uns anys: Les classes 'Em A punt'. Al seu dia, aprofitant el sistema 'Em A punt', vam suggerir a PadelClick que evolucionessin de manera que es poguessin generar classes particulars 'Em A punt' perquè vèiem que, per preu, la gent no s'animava amb les classes particulars d'un alumne i ens preguntaven si hi havia borsa de jugadors per compartir alguna classe. Davant aquesta necessitat de client, vam veure la possibilitat juntament amb PadelClick, de trobar una opció de solucionar-ho.

Tots els mesos generem activitats perquè la gent s'apunti. Hi ha alguns que funcionen i altres que, sense cap raó lògica, ja que no tiren. Aquí està l'enginy de la direcció esportiva per modificar-lo i tirar-lo endavant amb un altre format.

Teniu en ment alguna nova proposta de cara a finals d'any que ens pugueu anticipar?

Tenim una nova que estem analitzant amb molta cura, ja que pensem que pot suposar una nova revolució com ho va ser la 'Tarifa Plana' de l'any passat. De fer-ho no ho faríem fins al mes de gener, més o menys, ja que suposa molt canvi intern per al funcionament del club com per al propi client. De moment, no puc avançar més.

Quins són els reptes a mitjà i llarg termini que us agradaria complir?

Ens agradaria seguir creixent en l'ocupació i donar un salt gran a l'Escola de Nens. A dia d'avui som la major Escola de Bizkaia amb 450 alumnes entre adults i nens. Honestament, tenim un gran equip, oferim una gran formació gràcies a l'ajuda de M3 però ens falta completar una bona Escola de Competició de Menors.

Si haguessis de definir-lo en poques paraules, l'experiència de conèixer Padel Indoor Center seria com ...

Apassionant i entretinguda ... Cada dia passa alguna cosa nova.

Manuel Ozamiz: "En Pàdel Indoor Center cada dia passa alguna cosa nova"    Manuel Ozamiz: "En Pàdel Indoor Center cada dia passa alguna cosa nova"

* Pots seguir tota l'actualitat del món del pàdel en els nostres perfils de Facebook y Twitter així com subscriure't a la nostra Newsletter diària de notícies.