Després de la disputa entre els dies 26 i 28 de febrer del TyC Premium 1 a les pistes del Club Itaroa Pau Semprún Sport Center (Pamplona), des de la FEP han convocat una comissió per analitzar els incidents ocorreguts durant el torneig.
Pàdel World Press .- A continuació, us deixem amb el Comunicat fet oficial per la Federació Espanyola a través del seu lloc web:
"És evident que les molt desfavorables circumstàncies meteorològiques van condicionar el desenvolupament de l'torneig ja que les instal·lacions no van complir amb els requisits necessaris per fer front a la situació creada, amb independència que en el seu dia es triés la millor de les peticions rebudes. Aclarir que la designació de proves es fa en base a una sèrie de qüestions diverses que són tingudes en compte, com la ubicació, tipus de club, rotació anual i discriminació de assignacions entre totes les proves (menors, parelles, equips, absoluts, veterans ), ofertes rebudes, i antecedents. I en funció d'aquesta última qüestió, afegir que mai s'havien tingut inconvenients en aquestes instal·lacions, tot i que evidentment es tindrà en compte per a un futur.
En qualsevol cas s'ha volgut analitzar en la seva totalitat el torneig i es considera que s'han d'introduir algunes modificacions que es faran aplicables en els següents TiC 's convocant a la Comissió Delegada si fos necessari modificar la normativa.
Es proposen les següents mesures:
- a) Revisió d'instal·lacions
- b) Lliuraments de premis: Com en qualsevol competició esportiva, són part formal de la mateixa i com a tal la FEP entén que han de ser respectades i promocionades. No obstant això, s'alliberarà d'aquesta responsabilitat a les categories més baixes: Benjamins i Alevins i als premiats en les consolacions de qualsevol categoria. Els premiats d'aquestes categories poden optar per retirar anticipadament els seus premis o esperar a la cerimònia oficial.
Totes les categories no esmentades tenen l'obligació d'estar presents en la cerimònia de lliurament sense que es permetin excepcions, llevat que es tracti de situacions molt greus o imprevistes que ho justifiquin.
- c) Programació per als TyC s:Es proposen les següents mesures amb l'objectiu de permetre una millor gestió dels temps de competició i descans dels esportistes:
TyCs Premium:
- Les primeres rondes dels quadres de les categories obertes (Benjamins M i F i Júnior Femení) podrien començar a disputar-se els divendres a partir de les 12: 00 hores, si la quantitat de parelles inscrites és superior a 16. Observació: les categories de Benjamins no solen arribar a aquest número, però en Junior Femení s'ha registrat un rècord a Pamplona. A més, si la quantitat de parelles fos superior a les 32 (a Pamplona, en Junior Femení van ser 31), els primers partits d'aquesta categoria podrien començar al matí de divendres per disputar-se tres rondes aquest dia (probablement amb puntuació adaptada), o bé el diumenge es disputarien semifinals i finals.
- Les primeres rondes de les Categories Infantil Masculí, Cadet Masculí i Júnior Masculí podrien començar a disputar-se els dies divendres a partir de les 13: 15.
- Les primeres rondes de Aleví Masculí, Aleví Femení, Infantil Femení i Cadet Femení podrien començar a disputar-se els dies divendres a partir de les 14: 30.
- S'espera que amb el continu desenvolupament de les activitats territorials i el conseqüent augment de les places ofertes per al TyC Premium, els horaris d'aquesta prova incloguin el matí de divendres.
TyCs:
- Les rondes de 16avos de final (més de 32 parelles inscrites) de qualsevol categoria que les presenti podrien començar a disputar-se els dies divendres a partir de les 12: 00.
- Les rondes de 8avos de final de qualsevol categoria que les presenti podrien començar a disputar-se els dies divendres a partir de les 14: 30.
En tots els TiC 's es tractarà de posar o indicar com a última ronda divendres 21:30 i dissabtes 20:00, excepte casusas de força major o retards sobrevinguts per la durada dels partits anteriors.
- d) Arbitratge:La FEP establirà reforços en l'equip arbitral per als TiC 's restants per tal d'afavorir el control dels partits i evitar temps morts des de la finalització d'un partit fins al començament del següent evitant així acumular retards.
La Federació Espanyola de Pàdel agraeix a pares, jugadors, tècnics, àrbitres i organitzadors el seu esforç i entrega davant d'una situació tan complexa com la viscuda el cap de setmana a Pamplona ".
* Pots seguir tota l'actualitat del món del pàdel en els nostres perfils de Facebook y Twitter així com subscriure't a la nostra Newsletter diària de notícies.