Els companys de CMD Sport han parlat amb els representants de Bullpadel Sverige, al costat dels que han analitzat el gran moment pel qual passa aquest esport en terres sueques.

Pàdel World Press .- Els màxims responsables d'una de les firmes 'deganes' del món del pàdel no van dubtar a apostar per iniciar la seva aventura a Suècia allà per l'any 2013. Des d'aquell dia, han pogut comprovar en primera persona com aquest esport no ha parat de créixer en tots els sentits: des nombre de practicants a instal·lacions, etc.

Com a nota curiosa, caldria assenyalar que, en l'actualitat, el país nòrdic és el segon mercat en volum de vendes d'aquesta prestigiosa marca.

Tomas Ripstrand, responsable de Bullpadel a Suècia, va afirmar davant els companys de CMD Sport: "És increïble veure com ha evolucionat en l'últim any la pràctica de pàdel a Suècia, superant totes les expectatives. En els últims mesos s'han obert molts clubs i pistes noves per tot el país. Es tracta d'una evolució positiva que, per descomptat, no és més que el començament ".

El pàdel va arribar a Suècia l'any 2010 amb la construcció de la primera pista a Båstad, una localitat coneguda al món per la seva torneig de tennis ATP. A hores d'ara ja hi ha 20 clubs de pàdel repartits pel país, concentrats la majoria al sud, en ciutats com Malmö, Helsingborg, Hässleholm o Växjö. Tal com en el seu dia ens va explicar Mauri Muñoz, també s'han emplaçat altres recintes a la costa oest del país (Göteborg, Halmstad), a l'est del mateix (Estocolm, Uppsala, Västerås) i al nord (Luleå). Per si tot això no fos suficient, Ripstrand va assenyalar: "D'aquí a alguns mesos hauran en més ciutats".

Al creixement de la pràctica de pàdel caldria afegir la creació d'un mercat esportiu sòlid al seu voltant. En aquest sentit: "El 95% de les vendes es realitzen en clubs de pàdel. La venda per internet és encara bastant petita però augmentarà a poc a poc. En l'actualitat hi ha dues botigues sueques que venen pales de pàdel, encara que molts jugadors compren directament a internet a botigues estrangeres com les espanyoles ".

Pel que fa a Bullpadel, va assegurar que: "És la signatura de pàdel líder en vendes a Suècia i està present en la gran majoria de clubs i botigues de pàdel de tot el país. En l'últim any, les vendes han augmentat més d'un 100% respecte al pressupost i segueixen creixent. Hem aconseguit doblar el pressupost de venda i actualment Suècia és ja el segon mercat en vendes per Bullpadel després d'Espanya. Amb l'ajuda de jugadors del Team Bullpadel Sverige hem aconseguit tenir presència a molts clubs i, a més de la gamma de pales que oferim als clubs, també es compra la bola Premium Pro, la bola oficial de l'últim Mundial, i una mica de calçat i paleteros. Encara falta convèncer els clubs que comprin tèxtil ... Però tot arribarà ".

Sobre la presència d'altres marques al país escandinau, el responsable d'Bullpadell Sverige va destacar: "Hi ha marques com Drop Shot que tenen presència i fan una bona tasca de promoció de l'esport. En canvi, altres com Adidas, Babolat, Head o Wilson tenen un paper força fluix de moment ".

Per acabar, Ripstrand va sentenciar: "El pàdel seguirà eclosionant i consolidant-a Suècia a mesura que més clubs i més botigues es vagin instaurant. Només puc augurar un futur pròsper a aquest mercat en sòls escandinaus ".

* Pots seguir tota l'actualitat del món del pàdel en els nostres perfils de Facebook y Twitter així com subscriure't a la nostra Newsletter diària de notícies.