Arriba la segona entrega dels articles del prestigiós tècnic del Bullpadel. En aquesta ocasió, ha volgut compartir amb els lectors de Pàdel World Press la seva recent visita a terres balcàniques, on va assistir a un esdeveniment molt especial.

Pàdel World Press .- Divendres passat 26 de febrer, Janko Jankovic i Robert Prosinecki van inaugurar el primer club de pàdel a Croàcia, ubicat a la ciutat de Zagreb. Com a part de les activitats de l'obertura, Janko havia planejat una exhibició i posteriors activitats en pista amb els convidats i per aquest motiu, com a representant de Bullpadel, vaig preparar la maleta disposat a posar la bandera del pàdel en un nou país.

Els encarregats de trepitjar la moqueta de les primeres pistes del pàdel croat seríem Miguel Lamperti, Marcelo Capitani, Manuel Fernández i jo, així que el viatge prometia complir amb les millors expectatives.

A les 07:00 del matí havia quedat amb Miguel Lamperti a l'aeroport de Madrid. Per davant teníem una escala de 2 hores a Frankfurt i, des d'allà, un petit avió que ens portaria directes fins Zagreb. Tan aviat vam aterrar a Croàcia ens va rebre Janko, que ens esperava amb cara d'haver dormit poc pels nervis dels últims preparatius ... Ja de camí a l'hotel, vam aprofitar per xerrar amb el nostre xofer, una torre humana de prop de 2 metres amb cara de pocs amics, que va resultar ser més amable del que semblava. Ens va explicar que a Zagreb la població rondava els 100.000 habitants i que el tennis era un esport molt fort, amb multitud de clubs i practicants.

Després del dinar i corresponent migdiada, ens preparem per colonitzar 'Padel Hr'. Quan vam arribar a el club ens trobem amb un muntatge increïble ... Sistemes d'il·luminació, música, una barra amb diversos cambrers, hostesses, fotògrafs, drones i TV. Sens dubte, aquests croats sabien com organitzar una bona festa. Fins a l'últim detall estava contemplat i fins i tot tenien un tallador de pernil, perquè l'ambient espanyol desbordés per totes bandes.

Caldria assenyalar que aquest nou club compta amb 9 pistes de pàdel, cadascuna d'elles amb la moqueta d'un color diferent. Els vestidors són amplis i ben construïts i, com no, una gran graderia al voltant de la pista central li atorga una major sensació de qualitat.

A les 19:00 vam començar l'exhibició. Després d'un breu escalfament, i un curt piloteig dels amfitrions de l'esdeveniment, vam jugar un set. En el creuat, Miguel Lamperti i Marcelo Capitani van delectar als espectadors amb constants sortides de pista i cops impossibles. Probablement no coneixien bé les regles però sí que els va cridar l'atenció els cops per sota de les cames, ficar la bola per la porta o les contra parets impossibles.

Després d'aquest partit, li va tocar el torn als espectadors. El públic va anar passant per les pistes per provar aquest nou esport, tutelats per nosaltres, mentre els explicàvem breument el reglament i els donàvem alguns consells. Acabem la jornada amb una ronda de fotos amb alguns assistents i entrevistes amb les televisions locals.

Dissabte vam preparar un entrenament a les 11: 00 hores, perquè aquelles persones que volguessin veure més pàdel poguessin acostar-se a mirar. Ens dividim en dues pistes i vam jugar diversos creuats. Alguns curiosos ens van imitar, ja que a Croàcia hi ha molta cultura de tennis i estan acostumats al joc individual. Per acabar aquesta sessió d'entrenament tanquem amb un partit a la pista central. En acabar, ens vam dividir de nou a les pistes per pilotejar amb els assistents i continuar amb els consells.

Després d'una bona dutxa, Janko ens va portar a un restaurant típic de Zagreb on vam poder continuar amb el turisme gastronòmic i, de passada, patir una mica amb el derbi madrileny de futbol (sobretot Miguel). No va faltar la corresponent migdiada i després vam aprofitar per visitar una mica més de la ciutat i, de passada, degustar una mica de peix Croata. Unes bromes amb el vi de el local (bastant fort) i una visita a la zona de festa 'zagrebí' van ser un bon fermall per a aquest viatge.

Al matí següent, de tornada amb la torre humana a l'aeroport i rumb a Espanya. Com a nota, em quedo amb l'alta qualitat del Club Padel.Hr. És enorme, molt ben construït i compta amb uns detalls molt cuidats.

Espero que els vagi bé i que puguem tornar aviat per veure els progressos dels nostres amics croats.

Una salutació i ens veiem a les pistes.

Manu Martín.

* Pots seguir tota l'actualitat del món del pàdel en els nostres perfils de Facebook y Twitter així com subscriure't a la nostra Newsletter diària de notícies.

article anteriorMarta Castro: "Mai dono una bola per perduda i lluito cada punt"
article següentEl nou 'salt' de TopPádel 360: ja està disponible per a PC i Mac
Pàdel World Press és un periòdic en línia dedicat al món del pàdel que, durant 24 hores al dia, s'encarregarà d'oferir l'última hora del segon esport més practicat a Espanya. Notícies, entrevistes, reportatges, anàlisi ... Tots els aficionats podran gaudir del pàdel des d'un nou punt de vista, sempre sota la serietat, el rigor periodístic i els coneixements d'un equip amb més d'una dècada d'experiència en el món del pàdel.