Una enquesta recent reflecteix que Espanya és el segon país del món amb major taxa de penetració de Smartphones, amb un 88%. No et perdis aquest interessant article de David Morales, en què l'exjugador i Soci d' M3 Sports & Coaching assegura que, si tenim en compte aquesta dada, no té cap sentit que els Centres Esportius no aprofitin les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies per aconseguir els seus objectius.

Pàdel World Press .- Inquiet, analític i sempre disposat a escodrinyar cada funcionalitat que ofereixen les noves tecnologies, David Morales no ha dubtat a anar sumant al seu acompliment professional tots els avenços que la tecnologia ha posat al seu abast.

A continuació us deixem amb els fragments més interessants de un ampli article, En el que llança la següent pregunta: Està la teva Centre Esportiu preparat a nivell tecnològic?

"Fa anys podíem esperar asseguts a la cadira de recepció del nostre club a rebre trucades de lloguer de pistes o d'inscripcions noves. En l'actualitat, amb la quantitat de clubs oberts, el client pot triar entre nombroses opcions a l'hora de llogar un pista o apuntar-se a una classe ... És per això que tenim clar d'esperar no val. Hem de ser pro-actius i no reactius i, per això, hem de recolzar-nos en les eines que ens facin arribar a més gent de la manera més senzilla.

En aquesta era de la informació, disposar d'un programari de gestió, d'una web responsiva i d'una App són 3 coses imprescindibles. Anem per parts:

a) La web ha de ser responsiva perquè s'adapti a tots els dispositius (ja que la majoria de les vegades el client accedirà a través del seu smartphone) i comptar amb un gestor de continguts des del qual puguem canviar les fotos i la informació de manera fàcil i ràpida. Dependre d'algú aliè a el club per que doti de contingut la nostra web alenteix molt i fa perdre l'agilitat que aquesta tasca requereix.

b) La Apptambién és bàsica. Hauria d'estar disponible en IOS i Android, plataformes que agrupen gairebé la totalitat d'usuaris. La seva missió serà la de donar sentit de pertinença a club, com a imatge, per descomptat, i hauria d'oferir la possibilitat que manar 'notificacions push' des del programari de gestió. La funcionalitat de l'App ha de ser la mateixa que si accedeixen des de la web a la zona de clients. Per tant, les millores que es realitzin en el programa han de passar de manera automàtica a l'App.

c) Pel que fa a l'programari de gestió, assenyalar que tindria de ser modular perquè puguem contractar només aquells mòduls que necessitem i no pagar per una eina en la que tinguem un munt de menús que no fem servir i que, a més, ens generen un cost extra a l' mes. Això sí, ha d'oferir tots els mòduls que necessita un Centre Esportiu complet i no haver de fer servir un programa per a les reserves, un altre per passar les remeses, un per a les enquestes i 20 Excel per fer les coses que no fa el nostre programa.

En aquest sentit: Què funcionalitats bàsiques hauria de tenir el programari?

- Rapidesa: Hem de poder fer les coses a l'instant. No pot ser que cada vegada que fem una consulta surti un rellotge donant voltes i hàgim d'esperar 10 segons per rebre la informació demanada.

- Accessibilitat: Hem de poder accedir al programa des de qualsevol dispositiu i en qualsevol lloc. Els programes d'escriptori que t'obliguen a estar al Centre per fer qualsevol consulta no tenen sentit en l'actualitat. No ens ha d'obligar a instal·lar altres connectors addicionals perquè el programa funcioni. Una connexió a Internet i un navegador haurien de ser suficients.

- Robustesa: El programa ha d'estar sempre en línia, sense caigudes ni talls que ens facin perdre una venda. Un client que està al Brasil pot reservar una pista perquè demà estarà a Madrid i ho pot fer a la nit, quan el club està tancat, però la zona de clients sempre ha d'estar oberta 24 × 365. Davant situacions de talls, de les que ningú està fora de perill, ha d'haver una rèplica perquè es pugui accedir a les dades i no parar el funcionament de club.

- Millores: El programari ha d'incorporar noves funcionalitats i no quedar-se estancat. Les necessitats dels Centres Esportius han de ser escoltades i si ajuden a millorar el programa, desenvolupar-les de manera ordenada.

- Integració: S'ha de comptar amb un API per integrar-se amb altres sistemes maquinari o programari que puguin fer una funcionalitat diferent.

- Suport: És normal tenir dubtes de com fer les coses i necessitarem recolzar-nos en experts en el producte que ens puguin ensenyar a treure el màxim partit al programari. Aquesta atenció pot ser telefònica, per tiquets de suport o mail.

¿I quins serien els mòduls imprescindibles?

- Clients: És necessari comptar amb un CRM amb el qual poder segmentar la nostra base de dades de clients. Així podrem parlar amb ells via mail, SMS o notificacions push. A la fitxa de cada client hem de tenir totes les dades de les activitats que realitza al club, amb la possibilitat de poder ampliar aquests camps segons les necessitats del nostre centre.

- Reserves: Des d'Internet, per l'App, el navegador, per telèfon, múltiples ... Cal comptar amb un ampli ventall d'opcions a disposició dels nostres clients.

- Cobraments: Efectiu, bons, targetes, TPV Virtual, Paypal, transferències, remeses ... L'important és cobrar i donar facilitats als clients perquè realitzin el pagament. Per exemple, que el client des de la seva App o el web pugui pagar els rebuts amb la targeta és un gran avantatge.

- Escola: Tant si són classes particulars o escoles mensuals o trimestrals, el control dels grups de les activitats col·lectives és fonamental. Centres Esportius amb més de 2000 alumnes necessiten un control exhaustiu de les classes. Informes d'hores que donen els professors o comparatives d'alumnes entre dues dates són necessaris per a controlar aquesta activitat. Eines com 'MyClass ' de Syltek Solutions ajuden a que el professor pugui tenir el control de les seves classes i les assistències al seu mòbil.

- Activitats i Tornejos: Tots els centres organitzen diferents activitats en què tenim una llista d'inscrits i unes quotes. Controlar-des del programa perquè quedi integrat és molt important. Per coses més específiques, com un rànquing o un torneig de quadre o Round Robin, és molt interessant poder fer-les des del programa.

- Organització de partits o classes: Gairebé tots coneixem el 'Em A punt '. Una eina que organitzi partits, classes o qualsevol activitat a la qual es pugui apuntar un client és vital perquè, avui dia, els clients volen que el club s'encarregui de tot i que ells només hagin d'anar a jugar el seu partit o gaudir de la seva classe.

- TPV: Controlar les vendes de la botiga o la cafeteria i el seu estoc també és necessari.

- Enquestes: Saber el que pensen els clients és bàsic. Un mòdul per poder crear enquestes i enviar-les a tots aquells que han passat pel club, o als que fa temps que no van, ens donarà una informació molt interessant.

- Informes: Tenir informes en temps real ens permet prendre decisions amb dades fiables. Després ens podrem equivocar o encertar però tindrem els arguments per poder prendre-les.

- Notícies: Per transmetre les novetats als nostres clients i que s'integrin a la web del Centre oa la xarxes socials.

- Configuració: Poder canviar la configuració del nostre club, horaris, preus, colors, formes de pagament ... No dependre de ningú per utilitzar l'eina cal.

Després d'aquestes indicacions, i una vegada que tenim el programa amb tots els mòduls i eines com el web o l'App, el següent pas és usar-la i treure-li el màxim profit ... De res val tenir un Ferrari si ho deixem aparcat al garatge. Un bon gestor haurà de dedicar-li temps a revisar els informes en el programa per veure les ocupacions, la facturació, els serveis més demandats i els que menys, per oferir productes nous, etc.

És molt important enviar una Newsletter, actualitzar la web amb noves notícies, pujar fotos perquè els clients vegin que el club té vida i poden realitzar diferents activitats que s'adeqüin als seus gustos o disponibilitats. Cal no oblidar l'ús de les enquestes, per saber què pensen els clients, perquè se sentin cuidats i perquè percebin que hi ha un bon treball per part del club.

Per acabar, i com a resum: Primer aconsegueix les eines, prova-i no et deixis enganyar pel que et diguin els comercials. Parla amb els teus col·legues del sector i pregunta per què fan servir un programa o un altre i com respon aquesta empresa quan ho necessiten.

Un cop tinguis clara l'eina, busca un responsable al club, si no pots ser tu mateix, que es converteixi en l'interlocutor amb aquesta empresa, que es formi fins que sigui capaç de treure el 100% i que pugui ensenyar el seu funcionament a la resta d'empleats del teu centre. Aquesta persona ha de ser el canal pel que els teus empleats resolguin els seus dubtes i l'únic que tracti amb l'empresa. A la fin, si tots saben una mica i diuen contínuament preguntant el mateix, no és productiu per al club.

Com es fa un curs en el teu Centre? Què filtres he de fer per passar la remesa? Aquests són exemples d'assumptes que no s'han de preguntar a l'empresa que ha fet el programa amb què treballem ... Són dubtes internes de el club que ha de resoldre l'encarregat de l'eina. Per això, si tenim clar el flux i cada responsable de l'àrea sap com fer les coses, tot resultarà molt més fàcil i evitarem frustracions dels teus empleats per no saber utilitzar una eina en la qual no estan formats.

No oblidis demanar a l'empresa els vídeos de com funciona i la documentació necessària per no dependre de que et puguin atendre en un moment particular que et sorgeixi un dubte.

I tu encara estàs amb l'Excel o el quadern per apuntar les reserves?

David Morales
Exjugador i Soci de M3 Sports & Coaching

* Pots seguir tota l'actualitat del món del pàdel en els nostres perfils de Facebook y Twitter així com subscriure't a la nostra Newsletter diària de notícies.

compartir
article anteriorLa Ciutat de la Raqueta va tornar a viure una gran festa de l'esport
article següentQuin secret s'amagava rere 'Liquid' de Vibor-A?
Pàdel World Press és un periòdic en línia dedicat al món del pàdel que, durant 24 hores al dia, s'encarregarà d'oferir l'última hora del segon esport més practicat a Espanya. Notícies, entrevistes, reportatges, anàlisi ... Tots els aficionats podran gaudir del pàdel des d'un nou punt de vista, sempre sota la serietat, el rigor periodístic i els coneixements d'un equip amb més d'una dècada d'experiència en el món del pàdel.